EDUCA 27-28.1. 2023

Educa ordnas igen 27.–28.1.2023. Educa erbjuder ett högklassigt, och för besökarna gratis, program sammanställt av Undervisningssektorns Fackorganisation OAJ och Finlands Svenska Lärarförbund FSL. Educas tema för år 2023 är: Framtidens bildning – betydelsen av fostran, undervisning och forskning. Program och anmälan till mässan här: EDUCA 2023

VSL sponsorerar medlemmarnas deltagande i Educa med 60€. För att åtnjuta förmånen ska du besöka svenska HÖRNAN under Educa och skriva ditt namn, e-post och kontonummer på en lista som finns i Hörnan. Var och en bestämmer själv hur och när de åker och övernattar och vad de deltar i. Förmånen ersätts retroaktivt.

Kvällsfest lördag 28.1

Kryssning på torra land! Välkommen med på kvällsfesten som ersätter OAJ-kryssningen i samband med Educamässan 2023! Evenemanget är avsett för OAJ- och FSL-medlemmar.

Fartyg: MS Messukeskus 28.1. kl 18:00-

Antal deltagare: max 2000 personer, så köp dina biljetter nu! Biljettpris: 30 €/person. Köp biljett här: https://visit.messukeskus.com/registration/Registration/Login?id=488-23133-1478

Efter att ha genomfört betalningen kan du själv skriva ut biljetten. Se till att ha biljetten tillgänglig under evenemanget.

Tidtabell:
Från 18:30 till 19:45 höjer vi en skål och avnjuter en rejäl salladsbuffé.
19:45–20:00 På däck 5, alltså hall 5, håller OAJ:s ordförande Katarina Murto och Mässcentrums Business Manager Tanja Pasila ett kort tal.
20.00–20.45 Artisterna Lauri Tähkä och Revohka uppträder
ca 21.30 intar partybandet Kipinä scenen och garanterar dansstämning!
”Valomerkki” kl. 23:00