Festkväll på Strampen för FSL-50

Bästa medlem i Vasa svenska lärarförening!

Välkommen med på fest för att fira Finlands svenska lärarförbunds 50 års jubileum!

Lärarföreningarna i Vasa, Korsholm, Malax-Korsnäs, Närpes och Kristinestad firar tillsammans med en festkväll på restaurang Strampen i Vasa, lördagen den 5 oktober med start kl. 18.00. Under kvällen blir det välkomstskål, trerätters middag samt musik av Hotshots.

Observera att antalet platser är begränsat, för VSL finns 80 platser reserverade och först till kvarn enligt anmälan gäller.

Det ordinarie priset för denna helkväll går på 70 € / person, FSL sponsrar alla medlemmar som deltar i jubileumsfirandet med 20 € / medlem och Vasa svenska lärarförening har beslutit att matcha summan och sponsrar också 20 € per medlem som deltar i festen.

Ditt medlemspris för kvällen blir alltså 30 €, och det betalar du själv in till VSL:s konto FI9549701150001044 i samband med anmälan och märker betalningen med ”Förnamn Efternamn / FSL 50 fest”

Anmälan via denna länk

Meny:

Kantarellsoppa med grillat surdegsbröd

Grillad nöt ytterfilébiff med portvinssås, Pommes Anna, jordärtskockspuré och säsongens grönsaker
eller
Lättrökt röding med champagnesås, Pommes Anna, jordärtskockspuré och säsongens grönsaker.

Veg: Getostarancini, med Pommes Anna, jordärtskockspuré och säsongens grönsaker

Chokladtryffelkaka med havtornsmousse och blåbärssorbet

Välkommen!