Om VSL

Vasa svenska lärarförening r.f. samlar lärare både från grundläggande utbildning och andra stadiet. Föreningen är i sin tur ansluten till Finlands svenska lärarförbund (FSL), som är en del av OAJ. Förhandlingarna sköts av OAJ-C.

Om FSL

Vasa svenska lärarförening är en underförening till Finlands svenska lärarförbund. Finlands Svenska Lärarförbund FSL är ett fackförbund för alla svenskspråkiga lärare, lektorer och rektorer. Sedan 1974 är FSL ett självständigt förbund inom Undervisningssektorns Fackorganisation OAJ.

Du ansluter dig till lärarfacket via en av FSL:s medlemsföreningar. Det här innebär att du anhåller om medlemskap i den lokala lärarföreningen.

Som medlem i FSL har du en del medlemsförmåner. Läs mer om dem på FSL:s hemsidor