VSL håller höstmöte fre 20.11 kl 17.00

Höstmöte

Vasa svenska lärarförening rf. kallar till höstmöte fredagen den 20.11 kl. 17.00. Förutom stadgeenliga ärenden behandlas föreningens stadgeändringar. Val av ordförande och styrelseledamöter för perioden 2021-2022.

Med stöd av Lag om temporär avvikelse från aktiebolagslagen, lagen om andelslag, föreningslagen och vissa andra sammanslutningslagar i syfte att begränsa spridningen av covid-19-epidemin (677/2020) 4§ 2 mom. har styrelsen beslutat tillåta deltagande i föreningens höstmöte genom datakommunikation. Deltagande på plats för den som inte  kan delta på distans sker på Skärgårdsgatan 3 B 5 i Vasklot.

Ölprovning med mat

Efter möteshandlingarna hålls en ölprovning för intresserade. Provningen leds av Stefan Westergård, som för många är bekant från Vasabladet där han brukar recensera öl. Föreningen bjuder på en bit mat från restaurang 1r+k. Stefan har valt ut en rad lämpliga ölsorter till maten. De som deltar i provningen anskaffar ölen själva (på egen bekostnad). Ölprovningen hålls på distans via samma zoom-länk som höstmötet.

Meny:

• Tartar på regnbågslax med rom och dill
  • Rökt gris med äppelsmaksatt kål
  • Juustoporttis Vinodlares ost med krusbär och pärltomat

Anmälan sker via webbformulär. I samband med anmälan får du närmare instruktioner om det praktiska.

Hjärtligt välkommen!