VSL – vårmöte & matresa 26.3.2021

Vårmöte

Vasa svenska lärarförening rf. kallar sina medlemmar till vårmöte fredag 26 mars 2021 kl. 17.00. På mötet behandlas stadgeenliga ärenden.

Med stöd av Lag om temporär avvikelse från aktiebolagslagen, lagen om andelslag, föreningslagen och vissa andra sammanslutningslagar i syfte att begränsa spridningen av covid-19-epidemin (677/2020) 4§ 2 mom. har styrelsen beslutat tillåta deltagande i föreningens vårmöte genom datakommunikation. Deltagande på plats för den som inte kan delta på distans sker på Skärgårdsgatan 3 B 5 (Vasklot).

Matresa

Efter avslutat möte ca 17.30 görs en matresa i form av en italiensk afton i Anne Levlins regi. Som författare till boken Magiska möten Italien runt har Anne en unik insyn i det italienska köket. Medlemmarna bjuds på en interaktiv presentation om italiensk mat och de 35 första som anmäler sig bjuds på smårätter som Anne själv tillagar specifikt för detta tillfälle. I tillägg till detta har Anne komponerat en lista med vinrekommendationer som passar till de olika rätterna. Maten avhämtas under eftermiddagen samma dag (mer information om tidpunkt och avhämtningsplats sänds ut till de anmälda senare).

Meny:

• Caponata (italiensk grönsaksrätt baserad på aubergine)
  • Salami fylld med parmesan- och mascarponekräm (möjlighet till vegetariskt alternativ)
  • Caprese (tomat- och mozzarellasallad)
  • Potatis- och bönpaj
  • Bröd

Anmälan till mötet och matresan sker via webbformulär senast 18.3. I samband med anmälan får du närmare instruktioner om det praktiska.