Workshop: Rösten som arbetsredskap – röstergonomi och praktiska råd

Pandemin har inneburit många utmaningar för lärarna och en av dem är att tvingas undervisa med munskydd eller visir. Det kan vara mycket slitsamt för rösten och man kan behöva tänka extra mycket på hur man ska använda den för att inte slita ut den. Vasa svenska lärarförening vill tillsammans med Korsholms svenska lärarförening hjäpa sina medlemmar med detta genom att ordna workshopen Rösten som arbetsredskap – röstergonomi och praktiska råd tillsammans med Susanna Sid Simberg tisdagen den 13.4 kl. 16.00-17.30. Susanna är professor i logopedi, talterapeut och röstforskare. Workshopen ordnas online via Zoom och innehåller många nyttiga och praktiska övningar.

Anmälan till workshopen sker via webbformulär senast söndag 11.4. Zoom-länken skickas ut före tillfället till de som anmält sig.