Välmåendekryssning till Umeå 6-7 maj

Välkommen på kryssning!

Du som medlem i FSLF, KSLF eller VSL har nu möjlighet att komma på kryssning för endast 30 € 6-7.5.2022. Denna kryssning är möjlig tack vare bidrag från Svenska kulturfonden och Finlands svenska lärarförbund, FSL. Tack!

Programmet för fredag 6.5 i sin korthet:
Träff i hamnen kl. 15.15
Program på båten med bl.a. FSL ombudsman Jens Mattfolk
Skärgårdsbuffé

Övernattning sker i tvåpersonersrum på hotell U&Me.

Under lördagen 7.5 är det valfritt program i Umeå. Måltider på lördagen är på egen bekostnad.

Båten åker från Umeå kl. 19.00 (lokaltid) och kommer till Vasa kl. 00.30 (lokaltid).
På hemfärden umgås vi tillsammans och har det trevligt.

Antalet platser är begränsade, så det lönar sig att vara snabb! SISTA ANMÄLNINGSDAG är 7.4 och därefter är det bindande anmälan. Om man avbokar efter den 7.4 uppbärs en avgift på 60 €. Betalningsuppgifter skickas ut efter anmälan från respektive förening. Länken till anmälan hittar du HÄR!

Vid frågor går det bra att vara i kontakt med orförande för VSL: Jenny Teir (jenny.teir@abo.fi)

Hoppas vi ses!